بررسی اثربخشی آموزش کلاس شهر بر افزایش آگاهی و مهارت شهروندی: جامعه آماری، عبارت بود از دانشآموزان پایه اول ابتدایی شهر اصفهان و والدین آنها. نمونه آماری شامل 200 نفر از دانش آموزان به همراه والدین آنها بود که در دو گروه شاهد(کنترل) و آزمایش با روش نمونهگیری تصادفی انتخاب و دسته بندی شدند.
سه کتاب کار طرح "کلاس شهر" با دریافت مجوز از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سرفصل درسی کلاس اول دبستان قرار خواهد گرفت.
تولید و انتشار سه کتاب اولیاء، معلم و کار «کلاس شهر» در قالب 15 موضوع برای دوره اول (اول دبستان تا پایه پنجم)، و تولید و انتشار دو کتاب معلم و دانش اموز «سبک زندگی و آداب شهروندی» در قالب 17 موضوع برای دوره دوم (پایه ششم تا پایه دوازدهم). تولید محتوا و انتشار بیش از سیصد عنوان کتاب در حوزه ی موضوعات مختلف از ادبیات و فرهنگ و هنر تا مدیریت و اصول شهروندی.
چند سال پیش در اصفهان، شهر بدست پلیس های کوچک سپرده شد و باهمت پویش های ترافیکی، دانش آموزان در چهار راه ها مستقر و با برتن کردن لباس پلیس، پیام آور ایمنی و امنیت ترافیکی شدند.
یکی از مهم ترین دغدغه های جوامع امروزی، افزایش مشارکت همه اقشار جامعه در فعالیت های اجتماعی است. از آنجا که دوران کودکی آثار ماندگاری بر زندگی فرد دارد، تدابیر آموزشی نه تنها بر رشد کودک، بلکه بر چگونگی پیشرفت کشورها در زمینه های مختلف تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین وقتی کودکان در کنار دیگر همسالان خود به مشارکت در انجام یک کار گروهی می پردازند، مهارت های ارتباطی آنان نیز بهبود می یابد.
خداوند را شاکریم که این طرح با مجوز وزارت آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان در سراسر استان اصفهان از سال 1400 در حال اجرا است و مورد استقبال دلسوزان کادر آموزشی قرار گرفته است.